Cursus Zakelijke Correspondentie

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Vind jij e-mails en brieven schrijven soms lastig? Of denk je dat de mails en brieven die jij schrijft voor verbetering vatbaar zijn, bijvoorbeeld in opbouw, toon of stijl? 

Onze correspondentiecursus neemt in één dag jouw onzekerheden weg. Je leert een scala aan eenvoudige en direct toepasbare technieken, waarmee je zakelijke correspondentie onmiddellijk sterk zal verbeteren. Als je wilt, neem je je eigen teksten mee, zodat wij je op maat kunnen trainen.

Direct inschrijven

Ik doe mee met de correspondentiecursus! 😀

Dit inschrijvingsformulier is gevoelig. Je weet pas zeker dat je goed ingeschreven bent, als je op de bevestigingspagina komt.


Kleine groepen, veel aandacht

Analyse van jouw eigen teksten

Individuele schrijftips om direct toe te passen

Handige map als blijvend naslagwerk

Heel veel oefenen, heel veel effect        

Cursuscertificaat en coaching na afloop

spellingcursus ervaring testimonial

Cinzia Guarneri, office assistant:

"Super leuke en leerzame les. Petra is een hele lieve enthousiaste vrouw die heel fijn lesgeeft. Ik heb er erg veel aan gehad en kan deze training dan ook iedereen aanbevelen."

Inhoud van de training

In deze workshop leer je hoe je vlot en met zelfvertrouwen e-mails en brieven schrijft: modern, klantgericht, duidelijk, goed opgebouwd en met de juiste toon. In de uitgebreide cursusmap vind je naast theorie, oefeningen en cases ook goede voorbeeldteksten en kant-en-klaar bruikbare openingszinnen en slotzinnen.

Graag ontvangen we voorafgaand jouw eigen teksten, zodat we die kunnen analyseren en je direct toepasbare tips kunnen geven!

Hoofdstukken correspondentiecursus:

  • huisstijl en vormgeving
  • de indeling van je tekst: aanhef, adressering, slotformule, enz.
  • het doel van de e-mail/brief
  • een heldere opbouw van de tekst
  • een efficiënt schrijfproces
  • het vinden van de juiste toon
  • positief schrijven
  • schrijfstijl: leesbaarheid, stijlfouten, vermijden van clichés
  • klantgerichte begin- en eindzinnen
  • aantrekkelijk en klantgericht formuleren
  • correspondentie via brief of e-mail: wat zijn de verschillen?
  • verschillende typen e-mails en brieven
  • handige tips voor een goede e-mail
  • jouw eigen teksten langs de lat: wat kan er beter?
  • de 10 gouden regels voor e-mails en brieven

Sandy dos Reis

ZZP'er

Een boost voor mijn zelfvertrouwen

"Zeer tevreden over de cursus. Een boost voor mijn zelfvertrouwen. Ik kan het iedereen aanraden. Omzeilen van woorden is in het vervolg niet meer nodig. Corresponderen zal alleen maar leuker worden."

Cursustijden

1 dag, van 9.30 tot 16.30 uur

Aantal deelnemers

minimaal 4, maximaal 12

Kosten bij open inschrijving

545 euro, btw-vrij en inclusief alles

Inclusief

naslagwerk, certificaat en nazorg
incompanytraining-zakelijke-correspondentie
Heel leerzaam. Duidelijk programma. Petra is heel rustig en duidelijk en geeft je echt het gevoel dat je niks fout kan doen tijdens de training. We hadden een fijne kleine groep waardoor er veel individuele aandacht was. Ook het behandelen van eigen e-mails was heel leerzaam." 
Ragna de Greeff, gemeente Woerden

Ik doe mee met de correspondentiecursus! 😀

Dit inschrijvingsformulier is gevoelig. Je weet pas zeker dat je goed ingeschreven bent, als je op de bevestigingspagina komt.


Eerst offerte?

Heb je eerst een offerte nodig? Wij maken die graag voor je.